Ramadhan Al-Mubarak
Assalamualaikum w.b.t

Pertama sekali mohon maaf kepada pembaca sekalian atas keterlewatan dalam mengupdate blog ini. Almaklumlah, blog baru... Baru nak belajar selok belok dunia blogging ini. Baiklah. Lupakan hal itu seketika. Seperti yang saudara dan saudari ketahui, tanggal 22 Ogos 2009, iaitu pada hari Sabtu, yakni esok hari, adalah tanggal bermulanya puasa umat Islam, khususnya di bumi Malaysia ini. Justeru, pihak Balai Islam Kolej Sembilan Universiti Malaya menyeru kepada pembaca sekalian agar dapat mengerjakan Rukun Islam yang ketiga ini dengan sempurna.

Bersempena dengan bulan Ramadhan ini, pihak kami ada menjayakan Program Ihya' Ramadhan, di mana tempoh program ini berlangsung adalah sepanjang bulan. Pelbagai aktiviti menarik telah dirancang dan bakal dijayakan. Keterangan lanjut berkenaan program akan kami umumkan nanti dalam masa yang terdekat. Diharapkan saudari dan saudari yang berkesempatan dapat menghadirkan diri dan menjayakan program yang telah kami rancang ini bersama-sama.

Akhir kata, semoga puasa saudara dan saudari yang bakal dijalankan nanti akan mendapat pahala dan rahmat daripada Allah SWT. Ingatlah untuk menjauhi perkara-perkara yang membatalkan puasa serta perkara yang mengurangkan pahala puasa. Moga kita semua sentiasa berada di bawah naungan rahmat-Nya...

Wasaalam
1 Response
  1. Amin-MASSA Says:

    Salam! Tahniah atas kelahiran blog ini. Blog ini boleh dijadikan saluran alternatif dalam menyampaikan mesej Islam. Teruskan usaha dakwah anda semua.


  • Memori Bersama

    Memori Bersama

    Solat Tiang Agama

    Masa Kian Berlalu

    Kalendar Islam

  • Bicara Teman


    ShoutMix chat widget

    Rakan Islam Kita