Mukadimah
Assalamualaikum w.b.t…

Tinta ini adalah sebagai pembuka santapan ilmiah perkara-perkara berkaitan Islam yang bakal saudara dan saudari sekalian cerna daripada blog kami ini. Apa sahaja artikel mahupun pengumuman berkenaan dunia Islam dan usaha dakwah akan kami terbitkan melalui blog ini. Seperti sahaja tajuk blog ini, kami akan cuba menjadikan Islam itu sebagai suatu yang sangat memberi inspirasi buat saudara dan saudari dalam menempuh kehidupan yang penuh dengan liku dan cabaran ini. Kami pasti saudara dan saudari sudah sedia maklum akan cabaran dan rintangan yang Islam sentiasa terima sejak dari awal penyebarannya oleh junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W hinggalah ke hari ini. Walau bagaimanapun, Islam itu sudah, masih dan akan kekal menjadi pegangan umat Muhammad sehinggalah tibanya hari kiamat.

Selain itu, melalui blog kami ini, kami akan memaparkan setiap aktiviti dan program yang dianjurkan oleh Balai Islam Kolej Kesembilan Universiti Malaya. Jadi, saudara dan saudari sekalian dapat mengetahui segala penglibatan kami melalui program yang dianjurkan. Bagi ceramah atau forum yang dianjurkan, kami akan meletakkan informasi berkenaan dengannya di blog ini di samping poster dan “flyers” yang disebarkan secara manual. Diharapkan saudara dan saudari turut boleh terlibat sama dalam program yang dianjurkan untuk memeriahkan lagi program Islamik yang kami anjurkan.

Akhir kata, sebarkanlah kewujudan blog ini kepada rakan dan teman baik saudara dan saudari sekalian. Menyebarkan perkara baik adalah sama seperti mengerjakan amar makruf. Moga blog ini dapat memberi manfaat kepada mereka dan juga saudara dan saudari sekalian. Dan ingat juga bahawa “Islam Itu Inspirasi” kita semua.

Wallahualam…
Labels: edit post
0 Responses
  • Memori Bersama

    Memori Bersama

    Solat Tiang Agama

    Masa Kian Berlalu

    Kalendar Islam

  • Bicara Teman


    ShoutMix chat widget

    Rakan Islam Kita